Tankar..

USCH! Aki är i norrland nu för att hälsa på sin mor. Och jag saknar honom jättemycket.. Dessutom är Johanna inte här ikväll vilket betyder att jag ska sova själv för första gången på evigheter inatt. Kan inte sova. Är inte ens trött. Vill inte sova när sängen är helt tom och jag inte har någon att prata med haha. Fjantigt?

Vet inte hur jag skall klara av flytten till norrland. Blir antingen med en skolkompis till Luleå eller med Johanna och en kompis till henne i Boden. Vilket som kommer jag inte att ha Aki under samma tak och det börjar kännas ganska jobbigt. Det börjar komma krypandes under huden och sakta men säkert börjar jag inse att om Aki inte flyttar till norrland så kommer vi att bo 15 mil ifrån varandra och inte ha möjlighet att träffas mer än kanske en gång om halvåret, om ens det.. Hur skall jag klara det? Han har bara varit borta 4 dagar nu och jag börjar redan få panik över att inte ha honom nära mig och kunna krama honom och titta in i hans ögon när jag pratar med honom.



älskling när han tog studenten, ett par år innan vi träffades men gud vilket vackert foto:)


Söt liten Aki som krupit in i Matthias bord


Brädspel och dubbeldejt me gamla bästa kompisarna Robin och Jeanette.




hahah tänkte visa hur min hottie såg ut för ett par år sen.
Tycker att han gott kunde låta håret växa ut igen :D
Eller vad tycker ni?;)


Första tagna bilden på oss:)




Hahah har inte några fina foton på oss här så detta får väl duga :P
Sletet hemmapar :)


Uppe i magiska Norrland vid Jokkfall :)


Fjantskallar på krogen<3

Jag vill ju verkligen flytta till norrland och ser fram emot det så jävla mycket. Speciellt efter idag. Min bästa kompis Nina som flyttat till Boden är nere i Landskrona och hälsar på och vi har haft en lite tuff tid det senaste, men efter att vi träffades idag och pratat igenom det känns allt jättebra och jag ser verkligen fram emot att kunna träffa henne precis som förr! Då bodde vi 5 minuter från varandra :) Men utan Aki kan det bli en tuff resa som förmodligen kommer få mig att må jättedåligt en lång tid framöver. Så jag håller verkligen tummarna för att han hittar ett fint jobb där uppe och känner sig mentalt redo för att åka upp dit.

Förutom honom kommer jag att sakna familjen något enormt. Är ju uppväxt i en stor familj på 5 barn, och hela familjen bor i Landskrona vilket gör att jag alltid haft de nära mig. Nu kommer jag lämna alla och flytta upp dit jag inte har någon som helst familj. Kommer speciellt att sakna Pappa, som blivit en av mina bästa vänner.
Med honom delar jag mycket; både musikintresse, res-intresse, naturintresse (skogsvandring, svampplockning, camping m.m.), marint intresse (t.ex. fiske och dykning) och mycket mera. Vi är superlika som personer:P


Och Therese, min syster (och förebild), som jag kommit jättenära trots att det skiljer oss 7 år mellan. Vi kan prata om allt och hitta på allt med, som en tjejkompis, och hon finns alltid där för en! Har spenderat mycket tid med henne och har både rest tillsammans och festat lite tillsammans :) Många andra intressen delar jag med henne såsom musik, film, att resa, sola, shoppa och allt som har med hår, kläder, accessoarer och smink att göra:D
Henne skulle man kunna leva Sex and the City livet med! ;D


Och Oscar, min lillebror, som är 3 år yngre än mig och alltid varit den man lekt med i familjen när man växt upp och som är det enda syskonet jag fortfarande bor med. Vi har alltid kunnat umgås och lockat varandra till olika intressen. Vi delar ganska mycket musikintresse och han har fått mig intresserad av vissa spel, t.ex. Diablo 2 haha :) Och jag har fått honom intresserad av att gymma. Helt plötsligt har han gått från den lilla lillebrorsan till nästan längst i familjen (skulle nästan kunna ta honom för storebrorsa haha) och dessutom har han ju börjat dricka och sådant nu. Tiden går verkligen snabbt!


Kommer kännas jobbigt att lämna alla..

Men ibland kan man inte bara tänka på andra utan göra det man känner för, och jag känner att jag behöver en nystart. Jag vill komma långt härifrån och starta ett nytt liv, se nya saker och träffa nya människor. Just nu står mitt liv alldeles för stilla och jag behöver rörelse hela tiden.

Dessa tankarna är en del av texten i min låt Only time will tell (som finns lite längre ner i bloggen) som handlar om osäkerhet och rädsla inför framtiden. Det är allt som händer och allt som skall hända i mitt liv just nu som hamnade på ett papper.
Vem vet, när all mentala stress är över kanske det blir en ny låt :) Finns ju inget mer lugnande än musik för mig, och att sitta och spela på gitarren är ett av de bästa sätten att rensa skallen på.


Kommentarer
Postat av: Elin

Din design är jättefin har du gjort den eller?tack för att du gillade min design:):D.

2010-05-16 @ 12:47:10
URL: http://elllliiinnnn.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack:) Nej, en kompis till mig gjorde den efter vad jag bad om:) Headern har jag gjort själv däremot!

2010-05-16 @ 13:47:27
Postat av: Matte

Haha när fan va aki i mitt bord? :P och vem är Matthias?

2010-05-16 @ 17:44:02
Postat av: Sara

Re: hahah ojsan skrev väl fel, ber om ursäkt Mattias ;) När vi käka pizza o kolla film nån dag hos dig för längesen:P

2010-05-16 @ 17:53:46
Postat av: Big sis

=( Usch, flytta inte! Stanna här, vi kan resa en massa ihop istället! Vad fint du skrivit! Kommer sakna dig som fan och fy vad tomt det kommer kännas utan dig! Love U!

2010-05-16 @ 18:24:26
Postat av: Sara

Aawe, flytta me upp då!;) Upp till norrlands skogar och mygg :P

2010-05-16 @ 20:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0